piątek, 17 lipca 2015

[7] Niezgodna



Autor: Veronica Roth
Oryginalny Tytuł: Divergent
Gatunek: Fantasy/SCI-FI
Wydawnicto: Amber
Ocena: ★★★★☆☆


Ulubione Cytaty:
•,,Ci, którzy chcą władzy i ją osiągają, żyją w ciągłym strachu, że ją stracą."
•,,Dlaczego ludzie chcą udowodnić, że śmierć to sen? Nie jest snem. Nie jest snem."
•,,Nie jestem z Altruizmu.
Nie jestem z Nieustraszonych.
Jestem Niezgodna.
I nie można mnie kontrolować."


"Jeden wybór może cię zmienić...

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.

Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany...

Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.

Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami.

A Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć."

"Niezgodna" to pierwsza książka na moim blogu, która ma niższą ocenę niż pięć. Dlaczego? Ponieważ miałem co do niej ogromne oczekiwania, a się zawiodłem.
Uwielbiam motywy książkowe, gdzie trzeba dokonać pewnego wyboru, "wsadzić się do szufladki", i zostać już tam. 
Taki motyw przewodni zawiera przecież ta trylogia, prawda? Wybór jednej z frakcji, stanie się nową częścią społeczności..
Motyw jest fantastyczny.. no właśnie. Motyw, i tylko motyw. Nic innego mnie tu nie zachwyciło. Kolejna opowieść o zbuntowanej nastolatce, która ciągle wpada w kłopoty i zakochuje się w niezdobywalnym mężczyźnie, robiąc nagle rzeczy, których nie potrafi zrobić nikt inny.
Powieść była całkiem nieźle opisana, duzo szczegółów, jednak cała fabuła mnie nie urzekła.
Nie wiem, czy powinienem, ale spróbuję dać jeszcze szansę książkom pani Roth, i sięgnę po Zbuntowaną. mam nadzieję, że jednak kolejna część uratuje trylogię.

2 komentarze:

  1. Polecam ''Czerwoną Królową'', jeśli jej jeszcze nie przeczytałeś ;) Uważam, że''Niezgodna'' to typowy stereotyp książek dla młodzieży. Ale za to jest tam pełno motywów do niektórych tematów do rozprawek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałem dużo o "Czerwonej Królowej", jednak nie czytałem. :3 Może w wolnym czasie sięgnę, ale na razie mam dość dużo do przeczytania. >.>

    OdpowiedzUsuń